Jesteś tutaj
Jak ćwiczyć równowagę w domu? CrossFit 

Jak ćwiczyć równowagę w domu?

Ćwiczenia na równowagę w domu.

W ustalaniu własnego programu aktywności sportowej często pomija się kwestie związane z równowagą. Pasjonaci sportu wiele uwagi poświęcają na zaplanowanie ćwiczeń budujących masę mięśniową, pomagających spalać tłuszcz, a adepci piłki nożnej  chcą poświęcać wiele czasu by wyszkolić technikę podań czy uderzeń. W trosce o własne zdrowie, warto umieścić w swoim harmonogramie szereg prostych ćwiczeń, składających się na trening równowagi. Jest on przydatny, ponieważ pomaga uniknąć wielu niechcianych kontuzji. Pracując nad swoją postawą czy koordynacją, redukuje się ryzyko upadku, wykształcając właściwe reakcje równoważne. Takie umiejętności znajdują zastosowanie w każdym sporcie związanym z bieganiem, walką lub utrzymywaniem określonej postawy ciała, o czym wiedzą z pewnością osoby jeżdżące na nartach bądź snowboardzie.

 

PIŁKA BOSU - przejdź do oferty >>
 PIŁKA BOSU – przejdź do oferty >>

Do najprostszych ćwiczeń, które można wykonywać samodzielnie w domu należą: stanie na jednej nodze, przysiad na palcach, popularne „jaskółki” czy wykroki na jednej nodze. Można również ćwiczyć podczas zupełnie niepozornych, codziennych czynności, np. zakładać buty stojąc na jednej nodze. Wejście na wyższy poziom zaawansowania zakłada użycie specjalnie w tym celu opracowanego sprzętu, może to być piłka bosu. Jest to tak naprawdę „pół piłki”, umieszczone na twardej podstawie. Ćwiczenia z użyciem tego przyrządu pomagają poprawić koordynację i równowagę, ale są również pomocne w spalaniu tłuszczu, czy wzmocnić kręgosłup. Podstawowe z nich, to np.: półprzysiady na piłce, czy wymachy nóg podczas stania na piłce, a także szereg ćwiczeń związanych z siedzeniem czy klęczeniem na niej.

 

 

Piłka treningowa bosu jest więc świetnym narzędziem do treningu dla miłośników dyscyplin, w których równowaga odgrywa ważną rolę.

Innym, spełniającym podobne funkcje narzędziem jest platforma do balansowania. Pozwala ona również na zastosowanie do szeregu różnorodnych ćwiczeń. Tak naprawdę ograniczeniem będzie jedynie kreatywność ćwiczącego. Warto w tym miejscu wspomnieć o względach bezpieczeństwa: najlepiej, jeżeli zadba się o materace otaczające nas podczas ćwiczeń, tak żeby w razie ewentualnej chwilowej utraty równowagi być zabezpieczonym. Unikać należy tego typu treningu w okolicy mebli i innych przedmiotów z ostrymi krawędziami.

Regularne wykonywanie opisanych powyżej ćwiczeń szybko przełoży się na polepszenie równowagi. Wiedząc o tym, jak balansować ciałem i wykształcając odpowiednie w tym zakresie odruchy, można poprawić swoje osiągnięcia w innych sferach. Pomaga to osobom ćwiczącym sztuki walki w utrzymaniu się na nogach mimo ataków przeciwnika oraz w szybszym powrocie do równowagi po otrzymanym ciosie. Osoba grająca w piłkę nożną szybko zauważy postęp jeżeli chodzi o drybling, czy precyzję strzałów z woleja lub z innych, wymagających zachowania odpowiedniej postawy pozycji. Dodatkowo, takie ćwiczenia jak bosu fitness można zgrabnie połączyć z treningiem kardio, redukując tym samym tkankę tłuszczową. Dla osób niecierpliwych jest to kolejny atut, jeżeli nie chcą celowo poświęcać osobnego czasu na sam trening równowagi.

 

Poniżej prezentujemy krótki film z użyciem piłki bosu :

Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!