Jesteś tutaj
Jak ćwiczyć z sandbagiem? CrossFit Sporty Walki Trening siłowy 

Jak ćwiczyć z sandbagiem?

Ćwiczenia z sandbagiem

Sandbag, czyli po prostu worek wypełniony piaskiem, stanowi nadspodziewanie efektywny przyrząd treningowy. Nie chodzi tutaj oczywiście o pracę nad konstruowaniem wałów przeciwpowodziowych, a o zbudowanie mięśni i sylwetki w oparciu o sprawdzony sprzęt, przydatny również w domowych warunkach.

Nie każdy dysponuje metrażem i środkami do budowy pełnowymiarowej siłowni w domu, a czas i koszty karnetów oraz dojazdów skutecznie zniwelowały już niejeden zapał. Innym problemem jest hałas, panujący naokoło podczas ćwiczeń na przyrządach w domu.

Sandbag
Sandbag DBX BUSHIDO – 15kg

Ćwiczenia z sandbagiem wymagają niewiele miejsca, są prawie bezgłośne, dodatkowo w letnie miesiące można je wykonywać również w ogrodzie. Dodatkowym atutem tej metody jest fakt, że taki worek podczas ruchu cały czas zmienia swój środek ciężkości. Dzięki temu mięśnie pracują mocniej, niż w przypadku „tradycyjnych” ćwiczeń, a ruch jest pełniejszy niż podczas statycznego mierzenie się z przyrządami na siłowni. Można więc wykorzystać go zarówno do treningu uzupełniającego, jak i stworzyć całkiem samodzielny program z workiem w roli głównej.

Sandbag bushido – podstawowe elementy ćwiczeń

Istnieje wiele ćwiczeń opracowanych dla użytkowników sandbagów. Zanim jednak rozpoczniemy, należy odpowiednio dobrać obciążenie przyrządu, a także zawsze pamiętać o rozgrzewce. Łatwo przeszarżować i narazić się na zbyt duży wysiłek lub kontuzję, jeżeli zacznie się wykonywać ćwiczenia angażujące całe ciało bez porządnej rozgrzewki.

Poniżej prezentujemy trening funkcjonalny z sandbagiem:

Ćwiczenia z sandbagiem opierają się o szereg elementów. Niektóre z nich, to unoszenie nad głową i podnoszenie przed sobą, angażujące mięśnie rąk. Przysiady z przyrządem w ręku, będą znacznie skuteczniejsze dla mięśni nóg od zwykłych przysiadów. Przekładanie sandbaga między nogami tworząc kształt ósemki, zaangażuje wiele partii mięśni.

Pompki z przesuwaniem czy podnoszeniem worka, stanowić mogą ciekawe urozmaicenie dotychczasowych ćwiczeń. Im więcej różnorodnych elementów się zastosuje, tym więcej mięśni zaangażowanych jest w pracę. Przykładem ciekawego ćwiczenia jest przekładanie worka z jednego ramienia na drugie, w międzyczasie unosząc go nad głową do wyprostowania rąk w łokciach, a podczas gdy worek jest oparty wykonując przysiad.

Pozwala to ćwiczyć zarówno ręce, obręcz barkową, jak i nogi. Jednocześnie jest to spory „wycisk” kondycyjny. Innym ćwiczeniem jest unoszenie worka przed sobą i opieranie go o jedno z ramion, a następnie rzucanie go na podłogę. Potem należy znów go unieść i oprzeć, tym razem o drugie ramię. Wykonanie kilkunastu, czy kilkudziesięciu powtórzeń pozwala szybko odczuć pracę mięśni całego ciała.

Warto pamiętać także o wykonywaniu ćwiczeń zawierających przysiady z wykrokiem, tak by ćwiczyć obie nogi na zmianę, osobno. To skuteczniejsze niż ćwiczenie obunóż, kiedy łatwo jest większy wysiłek zaaplikować „lepszej” nodze.

Sandbag treningowy bushido – zalety

Dobry sprzęt, to taki który posiada mocne szwy, odporne na działające siły oraz na warunki atmosferyczne. Jest to przydatne, jeżeli ćwiczy się na podwórku. Istotną kwestią jest również szczelność – nikt nie chciałby, żeby podczas treningu piasek sypał mu się na głowę. Jeżeli do tego dołożymy solidny materiał oraz wiele uchwytów o ergonomicznym kształcie, wówczas mamy worek idealny.

Warto dodać, że ćwiczenia z sandbagiem dają efekty także w zakresie poprawy równowagi. Trudniej jest będąc zmęczonym ustać na nogach, wykonując jednocześnie szereg przysiadów, skłonów i podnosząc worek, niż podczas tradycyjnych ćwiczeń na siłowni, kiedy spokojnie się siedzi bądź leży.

Inną sprawą jest odpowiedź na pytanie zadane w tytule artykułu („Jak ćwiczyć z sandbagiem?”): zawsze i wszędzie! Można go zabrać ze sobą na wakacje, do znajomych, na podwórko i gdziekolwiek się tylko zechce. Nie ma konieczności rezygnowania z treningu, kiedy nie ma się akurat siłowni „pod ręką”. Dzięki temu sandbag treningowy bushido może stanowić zarówno doskonałe uzupełnienie treningu z przyrządami, jak i pozwala na zorganizowanie całkowicie samodzielnego cyklu ćwiczeń.

Ofertę sandbagów marki Bushido można znaleźć pod linkiem:  Tutaj.

Poniżej wideo prezentujące nasz produkt:

Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!