Warning: Use of undefined constant _google_analytics_adder - assumed '_google_analytics_adder' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/inforbox/ftp/akademia/wp-content/plugins/google-analytics-adder/settings.php on line 116
Jak możemy szybko i sprawnie zadbać o swoją sylwetkę nie wychodząc z domu? - DBX Sport
Jesteś tutaj
Jak możemy szybko i sprawnie zadbać o swoją sylwetkę nie wychodząc z domu? Dieta Trening siłowy 

Jak możemy szybko i sprawnie zadbać o swoją sylwetkę nie wychodząc z domu?

Jak trenować w domu bez dostępu do siłowni – domowe sposoby na efektywny trening

Chęć utrzymania lub wypracowania właściwej sylwetki może być jednocześnie ekscytująca, frustrująca i problematyczna. Przeszukując zasoby Internetu i słuchając reklam natknąć się możemy na wiele produktów i tajemniczych technik, dzięki którym – wedle zapewnień sprzedawców – w mgnieniu oka zrzucimy zbędne kilogramy. Przy natłoku informacji trudno jednakże jednoznacznie określić, które z nich będą dla nas korzystne, a które okazać się mogą szkodliwe.

Jak więc zadbać o swoją sylwetkę szybko, tanio i skutecznie?  

Efektywne programy treningowe

Jedno z porzekadeł sportowców mówi, że “każdy trening to dobry trening”. Wysiłek fizyczny jest niezbędny, aby w szybkim czasie wypracować odpowiednią sylwetkę. Sprawi on także, że będziemy czuć się młodziej, zdrowiej i atrakcyjniej.

By osiągnąć sukces nie musimy wydawać fortuny na karnety wstępu na siłownię. Wystarczy opracować własny plan treningowy oparty na poniższych rodzajach ćwiczeń:

Kardio

kardio

Treningi kardio są jednym z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia deficytu kalorii i zrzucenia kilku niechcianych kilogramów. Dzięki ich regularnemu wykonywaniu poprawimy wydolność mięśnia sercowego, cyrkulację krwi oraz naszą sylwetkę. Ćwiczenia tego typu powinny być przez nas  wykonywane przez większość tygodnia, co najmniej 30 minut dziennie. Pozwoli nam to utrzymać na zadowalającym poziomie kondycję serca. Jeżeli jednakże pragniemy, aby całe nasze ciało również odczuło efekty treningu, ćwiczyć należ przez godzinę lub nawet dłużej. Do wysiłku typu kardio nie jest potrzebna siłownia. Wystarczy spacer, jogging, czy nawet koszenie trawnika wokół domu.

Trening wytrzymałościowy

Ćwiczeń wytrzymałościowych nie należy zaniedbywać, niezależnie od tego czy naszym celem jest zrzucenie na wadze, wyrzeźbienie mięśni, czy też poprawa kondycji ogólnej. Dodanie ich do programu treningowego i uprawianie 3-4 razy w tygodniu poprawi nasz metabolizm, zwiększy wytrzymałość, poprawi gęstość kości oraz sprawi, że nasze ciało wyglądać będzie o wiele lepiej.

Opisywany typ wysiłku fizycznego również nie wymaga wizyt na siłowni. Ćwiczenia z wykorzystaniem masy ciała niekiedy okazać się mogą nawet bardziej wymagające niż te przy wykorzystaniu maszyn i hantli. Konieczne jest jednakże wypracowanie programu, który umożliwi nam uniknięcie jakichkolwiek urazów. Warto zapoznać się z przygotowanymi przez nas filmami szkoleniowymi, aby wykonywać trening wytrzymałościowy w sposób właściwy i bezpieczny dla naszego organizmu.

Prezentujemy trening wytrzymałościowy w wykonaniu Borysa Mańkowskiego z użyciem X-Baga

Gibkość

Gibkość ciała jest niezwykle istotna, jako że pozwoli nam się ona cieszyć pełnią życia, nawet w podeszłym wieku. Trening zorientowany na jej poprawę może też się przyczynić do utraty zbędnych kilogramów. Jeżeli samo rozciąganie nie stanowi dla nas odpowiedniej motywacji, zdecydować się możemy na sesję jogi lub pilates.

Kiedy pragniemy zrzucić zbędne kilogramy,  właściwa dieta również nie pozostaje bez znaczenia.

Jeżeli chodzi o redukcję wagi, odpowiednie przyzwyczajenia żywieniowe są równie istotne co trening.

Ograniczmy ilość pożywienia przetworzonego

Pomijając fakt, że jest ono niekorzystne dla naszego zdrowia, na pewno nie wpłynie pozytywnie na szybkość spalania nadmiaru kalorii. Jeżeli tylko jest to możliwe, sięgajmy po naturalne produkty żywnościowe oraz przygotowujmy dania samodzielnie. Zmiana nawyków żywieniowych na pewno sprawi, że zauważymy poprawę sylwetki. Dzięki przemyślanemu spożywaniu naturalnych i zdrowych posiłków ograniczymy ilość dostarczanych ciału soli oraz sodu, których w pożywieniu przetworzonym znajdują się zatrważające ilości.

Spożywajmy niewielkie posiłki, jednakże z dużą częstotliwością

Teorię o korzystnym wpływie trzech posiłków spożywanych dziennie na organizm powinniśmy włożyć między bajki i zastąpić ją koncepcją naukową dowodzącą korzyści, jakie niesie ze sobą konsumpcja niewielkich porcji pożywienia z dużą częstotliwością. Dzięki przyjmowaniu ograniczonych ilości żywności w regularnych odstępach czasu przyspieszymy metabolizm oraz unikniemy chęci podjadania. W przygotowywaniu posiłków pomoże nam z pewnością odpowiedni plan żywieniowy, w którym nie powinny znaleźć się jakiekolwiek dania typu fast food.

Zadbajmy o właściwą ilość dostarczanych organizmowi węglowodanów, białka i tłuszczów  

Wiele z diet podważa zasadność utrzymywania odpowiedniej równowagi pomiędzy nadmienionymi składnikami, jednakże faktem jest, że aby nasze ciało funkcjonowało prawidłowo, potrzebuje ono 60% węglowodanów, 20% białka oraz 20% tłuszczów dostarczanych z posiłkiem.

Analizujmy ilość przyjmowanych kalorii  

Korzystając z własnoręcznie sporządzanych zapisków odnośnie spożywanych posiłków będziemy w stanie określić, czy możliwe jest doprowadzenie do deficytu kalorycznego lub ograniczenie ilości przyjmowanych kalorii. Aby uzyskać jeszcze dokładniejszy pogląd na wartość energetyczną spożywanych dań, zastosujmy program komputerowy lub urządzenie do liczenia kalorii – pozwolą nam one wzmocnić motywację do osiągania postawionych sobie celów.

 

Wprowadzajmy do diety ewolucyjne, nie rewolucyjne zmiany

Niezależnie od tego jak się odżywiamy, unikajmy nowoczesnych, przereklamowanych diet. Bazują one na nagłej, radykalnej zmianie przyzwyczajeń żywieniowych. Starajmy się zmieniać swoją dietę stopniowo, usuwając z niej szkodliwe produkty, a jednocześnie zwiększając częstotliwość spożywania tych, które pomagają nam utrzymać zadowalająca wagę ciała.

Traktujmy pożywienie jako siłę napędową dla organizmu

Pożywienie stanowi niejako paliwo dla naszego ciała. Wybierajmy produkty i dania, które nie tylko dostarczą organizmowi niezbędnych składników odżywczych ale i sprawią, że będziemy czuć się lekko i energetycznie. Pamiętajmy – jedzmy kiedy odczuwamy głód i przestańmy, kiedy zaczynamy odczuwać sytość.

Na rynek stale trafiają coraz to nowe narzędzia treningowe, tabletki odchudzające, czy ekstremalne programy dietetyczne, jednakże nam potrzebne jest tylko jedno – wiedza, że stracić na wadze możemy wyłącznie ograniczając ilość spożywanych kalorii. Nie dajmy się skusić jakiemukolwiek programowi wybiegającemu poza zbalansowane odżywianie i regularne ćwiczenia. Innymi słowy, nie przyjmujmy suplementów wyszczuplających, nie obawiajmy się węglowodanów i nie pozwólmy wmówić sobie , że ćwiczenia nie mają nic wspólnego z utratą wagi.

Zorientujmy swoje wysiłki na utrzymanie zdrowego stylu życia. Zapamiętajmy, że jeżeli nie jesteśmy w stanie trzymać się programu umożliwiającego zrzucenie na wadze, trudno nam będzie osiągnąć zadowalające rezultaty.

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!