Jesteś tutaj
Pięć najpowszechniejszych mitów dotyczących treningu, najlepsze sposoby na odchudzanie Trening siłowy 

Pięć najpowszechniejszych mitów dotyczących treningu, najlepsze sposoby na odchudzanie

Pięć najpowszechniejszych mitów dotyczących treningu

#5 Trening kardio działa najlepiej jeżeli pragniemy stracić na wadze – program bazujący na tego typu ćwiczeniach jest bardzo dobrym sposobem na redukcję masy ciała, musi on jednakże być połączony z innymi typami wysiłku fizycznego. Stosowany jako wyłączne źródło aktywności może doprowadzić do utraty masy mięśniowej i spowolnienia metabolizmu, co z kolei utrudni nam zachowanie odpowiedniej wagi.

#4 Szybka utrata niepożądanych kilogramów – Nie jest możliwe ćwiczenie wyłącznie określonych partii ciała celem zrzucenia nadmiaru kilogramów. Konieczne jest zastosowanie treningu ogólnego, który to sprawi, że spadnie ogólna masa naszego ciała, a dodatkowo wzrośnie nasza siła i wytrzymałość.

#3 Nie opracowano do tej pory planu treningowego, który byłby odpowiedni dla wszystkich – im bardziej dana osoba upiera się przy stwierdzeniu, że opracowany przez nią program jest idealny dla wszystkich, tym bardziej stara się ona wprowadzić nas w błąd. Każda z osób stosujących dany program z całą pewnością zauważy inny jego wpływ na swój organizm. Należy wsłuchać się w to, co chce nam powiedzieć nam nasze ciało, a następnie dostosować się do jego wskazówek zamiast podążać za wytycznymi „właściwego dla wszystkich” planu treningowego lub dietetycznego.

#2 Właściwa forma to ______ – nie da się jednoznacznie określić czym jest zadowalająca forma. Branża farmaceutyczna oraz trenerzy personalni starają się nam wmówić, że istnieje jedyna słuszna definicja „formy” i „doskonałego stanu zdrowia”. Dla każdego z nas będzie ona jednak choćby odrobinę inna. Na świecie żyje ponad sześć miliardów ludzi, a więc uznać można, że dałoby się określić więcej niż 6 miliardów definicji satysfakcjonującej formy.

#1 Suplementy diety i siłownia są niezbędne, aby utrzymać właściwy stan zdrowia – faktem niezaprzeczalnym jest, że potrzebujemy właściwej ilości odpowiedniego pożywienia oraz regularnego wysiłku fizycznego. Pracownicy naszej redakcji nie przyjmują suplementów diety (nawet w formie napojów multiwitaminowych), a co więcej – żaden z nas nie posiada karty członkowskiej na siłowni. Zachęcamy do sceptycznego analizowania wszelkich reklam oraz nowo wprowadzanych na rynek produktów. Uważajmy zanim przyjmiemy je, narażając swoje ciało na niebezpieczeństwo.

 

Porady odnośnie utrzymywania zadowalającej kondycji w podróży

– Spacerujmy tak dużo jak to tylko możliwe

– Korzystajmy z nietypowych posiłków i sposobów spędzania wolnego czasu z umiarem, aby nie zniweczyć własnego planu treningowego

– Wykonujmy ćwiczenia fizyczne w zaciszu własnego pokoju hotelowego

– Spędzajmy czas aktywnie

– Przejdźmy się po lotnisku, rozciągajmy się pomiędzy oraz po lotach

– Pijmy duże ilości wody

– Jeżeli podróżujemy niezbyt często, nie skupiajmy się nadmiernie na własnej wadze czy kondycji, aby nie dokładać sobie stresu

 

Najlepsze sposoby permanentnej redukcji wagi

– Zorientujmy swoje wysiłki na utrzymanie odpowiedniego stanu zdrowia – niezależnie od tego jakie postawiliśmy sobie cele, najistotniejszym z nich musi być nasze zdrowie. Redukcja wagi może się również okazać zbyt słabym motywatorem,  dodajmy do niej wytrzymałość, przedłużenie okresu pełnej sprawności organizmu oraz zwiększoną szansę uniknięcia chorób. Tak ustalone priorytety na pewno zachęcą nas do wysiłku.

– Bądźmy dla siebie wyrozumiali – nie myślmy o sobie w sposób nadmiernie negatywny, jako że nasze ciało odczuwa wszystko co pomyśli nasz mózg. Postarajmy się zmienić swój pogląd na zdrowie i właściwą formę, dzięki czemu nie będziemy się zadręczać ani porównywać do innych.

– Stawiajmy sobie niewielkie, możliwe do osiągnięcia cele – rozbijmy duże plany treningowe na mniejsze składniki, które to o wiele łatwiej będzie nam osiągnąć. Ich wypełnienie da nam motywację do podążania dalej wyznaczoną sobie ścieżką.

– Rozpocznijmy plan treningowy we właściwym miejscu – wiele osób niepotrzebnie boi się wysiłku fizycznego łącząc go z ryzykiem przetrenowania, bólu oraz zwiększenia ryzyka zachorowania. Najczęściej jest to jednak spowodowane wyborem niewłaściwego programu treningowego. Jeżeli odczuwamy nudności podczas treningu, oznaczać to może że wybrany plan ćwiczeniowy jest zbyt intensywny!

– Właściwa kondycja i smukła sylwetka wymagają w 50 % diety oraz w 50 % aktywności fizycznej – bez jednego z tych komponentów drugi z nich nie przyniesie spodziewanych rezultatów.

Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!