Warning: Use of undefined constant _google_analytics_adder - assumed '_google_analytics_adder' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/inforbox/ftp/akademia/wp-content/plugins/google-analytics-adder/settings.php on line 116
Jak rozluźnić mięśnie po treningu? - DBX Sport
Jesteś tutaj
Jak rozluźnić mięśnie po treningu? Regeneracja 

Jak rozluźnić mięśnie po treningu?

Mięśnie po treningu – rozluźnianie.

Trenując regularnie na siłowni można spotkać się z problemem napiętych mięśni po zakończeniu ćwiczeń, co powoduje ich ból przechodzący również czasem do innych partii ciała, nie tylko w najbliższym otoczeniu tychże mięśni. Wpływa to negatywnie na ogólny poziom samopoczucia i nie tylko. Trenując intensywnie, ale omijając rozciąganie po treningu i nie dbając o odpowiednie rozluźnienie mięśni, można narazić się na zmniejszenie zakresu możliwych ruchów w przyszłości. Jest to powiązane z niższą elastycznością układu mięśniowo – szkieletowego, co zwiększa ryzyko kontuzji i odbiera ciału naturalną gibkość. Negatywnym skutkiem braku rozciągania się po treningach jest bowiem szybsze zużycie stawów, stwarzające ryzyko zwyrodnień i – ogólnie – gorszej formy w wieku dojrzałym. Nie oznacza to jednak, że powinno się całkowicie rezygnować z treningów – wręcz przeciwnie, należy trenować z głową, dbając przy tym o jak najlepsze rozluźnienie mięśni, jeżeli wcześniej były intensywnie używane.

Jakie ćwiczenia na rozciąganie po treningu ?

Przydatnymi ćwiczeniami będą w tym wypadku np.: przyciąganie zgiętych nóg do klatki piersiowej siedząc, przy jednoczesnym delikatnym pochylaniu ciała na boki, koliste ruchy biodrami na stojąco czy oparcie dłoni o ścianę i nachylanie się, rozciągając jednocześnie mięśnie. Inne ćwiczenia, znane z lekcji wychowania fizycznego w szkole to: skłony do nóg w siadzie płotkarskim czy przyjęcie pozycji „piramida” i przesuwanie opartych o podłoże dłoni jak najdalej w przód, a także wymachy nóg w przysiadzie podpartym. Więcej możliwości daje jednak wykorzystanie łatwo dostępnych przyrządów opracowanych, by ułatwić rozluźnienie się.

W ostatnim czasie bardzo modny  stał się również  stretching. Czym jest stretching ? W skrócie jest to zestaw ćwiczeń, który ma na celu pomóc nam rozciągnąć oraz rozluźnić nasze mięśnie po treningu siłowym i nie tylko, można go stosować podczas odczuwania bólu mięśni, co pozwoli nam uelastycznić oraz zwiększyć gibkość naszego ciała.

Poniżej prezentujemy materiał filmowy, w którym można zobaczyć zestaw ćwiczeń rozciągających zwanym ” stretchingiem ”

Foam roller i inne – co wybrać?

Dobrym narzędziem do użycia po treningu może być roller piankowy. Pozwala on na rozluźnienie wielu różnych mięśni. Ćwiczenia z nim mogą objąć między innymi: ramiona, szyję (kark), klatkę piersiową, tricepsy, bicepsy, pośladki, grzbiet, uda czy łydki. Użycie tego przyrządu pozwoli zwiększyć napływ krwi do mięśni, wpływa na wzrost zakresu ich ruchu oraz na ruchomość stawów, wspierając przy tym więzadła i ścięgna, pomaga w szybszej regeneracji mięśni po treningu, zmniejszając ilość kwasu mlekowego.

Oferta wałków do masażu --------------------------------------Oferta piłek do masażu
   Wałki do masażu – oferta                                                             Piłki do masażuoferta

 

Wałek do masażu, oprócz opisanych powyżej funkcji, może być również przydatny dla osób cierpiących na problemy z krążeniem krwi oraz jest zalecany dla tych, którzy mają mniejszy zapał do treningów, prowadzą bardziej siedzący tryb życia, ale mimo to chcą o siebie zadbać. Wiele osób dziwi się, jakie efekty może przynieść umiejętnie i regularnie wykorzystywany roller treningowy. Podobne możliwości dają piłki do masażu, zalecane zwłaszcza do rozluźnienia mięśni, do których ciężej uzyskać dostęp używając rollera, np. mięśnie z boku szyi. Takie piłki są użyteczne, gdy chodzi o konkretny punkt dotknięty bólem. Każde z powyższych narzędzi może więc w kryzysowym momencie okazać się istnym asem w rękawie trenującego. Dokonując zakupu sprzętu, warto zwrócić uwagę na jego twardość. Im mniejsza masa mięśniowa, tym bardziej miękki roller potrzebny i analogicznie: większe mięśnie, to twardszy roller, możliwy z wypustkami. Tego ostatniego nie należy jednak stosować do masażu kręgosłupa, może to bowiem grozić naruszeniem jego struktury. Inną rzeczą godną uwagi są opinie użytkowników – istotne jest, czy taki sprzęt nie ulega zniekształceniu po dłuższym użytkowaniu. Jeżeli już decydujemy się na tego typu inwestycję, warto by służył nam on przez dłuższy okres.

 

 

No votes yet.
Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!