Jesteś tutaj
Trening z linami. Co daje? CrossFit 

Trening z linami. Co daje?

Co daje trening z linami?

W obliczu dostępnych różnorodnych narzędzi do dynamicznego i zróżnicowanego treningu, osoby dbające o swoją formę poszukują alternatywy wobec tradycyjnego „przerzucania żelastwa” na siłowni.

W sprzedaży dostępne są sandbagi, worki bułgarskie, odważniki kettle bell, kamizelki obciążeniowe, piłki bosu i wiele innych.

Do pomocy w regeneracji i odpoczynku po treningu użyć można np. rollery piankowe czy piłeczki lacrosse. Kolejnym przydatnym i dobrze znanym, ale pokazującym ostatnio nowe oblicze narzędziem są liny treningowe.

Power ropes – jak trenować?

Trening z użyciem liny crossfit przyda się do rozwoju siły i wytrzymałości jednocześnie, doprowadzając do koordynacji w tym celu pracy różnych mięśni. Decydując się na linę polipropylenową, można dodatkowo wykorzystać ją do ciekawego treningu na świeżym powietrzu, ze względu na odporność tworzywa na warunki atmosferyczne. Podczas wykonywania liną jednego z podstawowych ćwiczeń – fali, warto nieznacznie zmieniać kierunki w różne strony, polepszając w ten sposób kontrolę i koordynację.

Lina niebieska - 9 metrów
Lina niebieska – 9 metrów


Najlepsze efekty zapewni zmienianie pozycji i trybu, raz ćwicząc na stojąco, innym razem w wykroku. Jednym razem wykonywać ruchy prawą i lewą ręką naprzemiennie, innym razem obie ręce naraz. Ciekawe efekty przynosi także zmiana chwytu co jakiś czas, angażując mięśnie za każdym razem w nieco inny sposób. Podczas tego typu ćwiczeń, można dla urozmaicenia wykonywać również przysiady.

Ciągłe wykonywanie ruchów jest prawdziwym sprawdzianem dla wytrzymałości mięśni rąk. Nawet osoby potrafiące podnieść duże ciężary na siłowni, mogą osłabnąć po chwili zabawy z linami, jeżeli dotychczas ćwiczyły jedynie statycznie. Prawdziwym wyzwaniem będzie ćwiczenie z power rope, stojąc na piłce bosu. Będzie to trening równowagi na najwyższym poziomie.

Trening ogólnorozwojowy z linami

Każdy potrzebuje w swoim treningu coraz to nowszych, interesujących ćwiczeń. Jedynie urozmaicony plan treningowy pozwala osiągnąć założony efekt i stale polepszać swoje rezultaty. Trenerzy klubów piłkarskich wymyślają dla swoich podopiecznych różne oryginalne ćwiczenia, takie jak np. jazda na rowerze stacjonarnym… wewnątrz basenu wypełnionego wodą.

Ci z nas, którzy wykonują przez tygodnie i miesiące cały czas te same ćwiczenia w tej samej kolejności, są w stanie zaobserwować szybkie przyzwyczajanie się organizmu do określonych aktywności. Pozytywne efekty treningu topnieją z dnia na dzień, a stan psychiczny człowieka można opisać jednym słowem: frustracja. Żeby uniknąć tego typu sytuacji, warto włączać nowe elementy do treningu, takie jak np. ćwiczenia z linami.

Poza linami można korzystać także z gum treningowych DBX BUSHIDO (Power Band)

Powodują one spalanie dużej liczby kalorii, wzmacniają siłę i wytrzymałość tkanki mięśniowej, poprawiają ogólną kondycję fizyczną, koordynację i zwiększają odporność na kontuzje. Już kilka serii treningu interwałowego z linami wyciągnęło z niejednego zawodnika siódme poty.

Trening uników rotacyjnych z linką Slip Rope

Powodują one spalanie dużej liczby kalorii, wzmacniają siłę i wytrzymałość tkanki mięśniowej, poprawiają ogólną kondycję fizyczną, koordynację i zwiększają odporność na kontuzje. Już kilka serii treningu interwałowego z linami wyciągnęło z niejednego zawodnika siódme poty.

Do wykorzystania power ropes nie trzeba przekonywać żadnego adepta sztuk walki. W serwisie YouTube można znaleźć filmy z udziałem utytułowanych zawodników MMA, dających sobie solidny wycisk z użyciem tychże lin. Użycie tej metody przez zawodowych sportowców świadczyć musi o jej skuteczności.

Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!