Warning: Use of undefined constant _google_analytics_adder - assumed '_google_analytics_adder' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/inforbox/ftp/akademia/wp-content/plugins/google-analytics-adder/settings.php on line 116
Trening ogólnorozwojowy dla pań - DBX Sport
Jesteś tutaj
Trening ogólnorozwojowy dla pań Trening siłowy 

Trening ogólnorozwojowy dla pań

Trening ogólnorozwojowy dla mężczyzn różni się nieco od tego, który dedykowany jest dla pań. Wynika to głównie z tego, że panowie skupiają się na innych partiach mięśniowych niż kobiety. W czasie gdy celem każdego mężczyzny jest głównie elegancka i mocna budowa górnych partii ciała, klatki piersiowej i bicepsów, to panie zdecydowanie bardziej stawiają na dobrze zbudowane pośladki, łydki, brzuch oraz mięśnie dwugłowe i czworogłowe. To powoduje, że w treningu obwodowym zwracać trzeba – w zależności od płci – na nieco inne zestawy ćwiczeń. Jak zatem powinien wyglądać trening dla kobiet?

Ogólnorozwojowy plan treningowy dla pań

W przypadku początkujących kobiet, trening nastawiony na ogólny rozwój ciała może przybrać dwie formy. Nastawić można się na klasyczne ćwiczenia lub treningi obwodowe. Jaka jest różnica pomiędzy tymi metodami? Klasyczny trening ogólnorozwojowy polega na wykonywaniu ćwiczeń w seriach rozdzielonych przerwami. Stosuje się tu stosunkowo duże obciążenia w seriach po 10-12 powtórzeń. Trening obwodowy nastawiony jest na lżejszy, ale znacznie bardziej intensywny ruch z zachowaniem prawidłowej techniki. Przerwy pomiędzy ćwiczeniami są tutaj ograniczone do zaledwie 10-15 sekund lub nie ma ich wcale.

Co jest lepsze? W przypadku osób, które nigdy nie miały do czynienia z siłownią, klasyczny trening będzie lepszym startem – pozwoli osiągać efekty bez uczucia wyczerpania i silnego zmęczenia. Jego wadą jest jednak to, że łatwo można stracić motywację. Obwodowe ćwiczenia o dużej intensywności są bardziej satysfakcjonujące i tym samym pomagają zachować systematyczność, ale bywają przyczyną większego zmęczenia.

CrossFit dla kobiet – czy warto?

Wiele pań słyszało o CrossFit, ale obawia się, czy taki rodzaj treningu jest odpowiedni dla kobiet – w większości przypadków kojarzony jest on przecież z komandosami sił specjalnych tarzających się w błocie i wielkimi mężczyznami podnoszącymi opony czy bale drewna. Nie trzeba jednak bać się CrossFit – to również idealny sposób na ogólnorozwojowe ćwiczenie kobiecego ciała. Wokół tej metody narosło wiele mitów odstraszających panie – mówi się, że u kobiet trenujących CrossFit nadmienię rozrastają się barki i ramiona,  że sylwetka nabiera „męskiej” rzeźby, a same ćwiczenia nie pozwalają schudnąć. To w większości nieprawda – CrossFit nie jest faktycznie typowym treningiem fitness, ale pomaga zachować sprawność i dobrą kondycję. Elegancka sylwetka jest w tym wypadku jedynie efektem pobocznym i nie jest celem samym w sobie. Czy zatem warto uprawiać CrossFit będąc kobietą? Problem ten jest podobny do tego, który nurtuje wielu panów – czy CrossFit może być alternatywą dla kulturystyki? Tak, chociaż efekty tych dwóch metod treningowych będą się od siebie nieco różnić. Uprawianie CrossFitu przez panie również skutkuje uzyskaniem piękniejszej sylwetki, ale niekoniecznie musi się to wiązać z chudnięciem – poprawia się tutaj głównie stosunek masy mięśniowej do tkanki tłuszczowej. Ogólnorozwojowe ćwiczenia CF mają jednak ogromną przewagę nad klasycznymi treningami, gdyż pozwalają zachować wysoką motywację i pomagają w uzyskaniu systematyczności i ciągłości ćwiczeń, bez których żadna metoda treningowa nie będzie skuteczna.

No votes yet.
Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!