Jesteś tutaj
Sandbag czy worek bułgarski CrossFit Sporty Walki 

Sandbag czy worek bułgarski

Wybór pomiędzy Sandbagiem, a  workiem bułgarskim

Oba pozwalają wykorzystać zmieniający się środek ciężkości do maksymalizacji efektów treningowych. Jeden i drugi daje się z powodzeniem zabrać w podróż i nie zajmuje wiele miejsca. Worek bułgarski i sandbag – co je tak naprawdę różni? Dwie rzeczy. Pierwszy z nich bardziej przypomina kształtem podkowę lub część dętki z dużej opony wypełnioną piaskiem (w ten sposób można wykonać jego domową wersję) oraz posiada charakterystyczne uchwyty na końcach. Drugi jest bardziej podłużny i foremny w kształcie, przypominając zwykłą torbę podróżną. Oba wypełnia się piaskiem. Tradycyjnie, worków bułgarskich nie dało się dodatkowo uzupełnić po osiągnięciu wyższego poziomu wytrenowania, stając przed koniecznością zakupu nowego worka. Obecnie jednak dostępne są na rynku modele pozwalające na elastyczną regulację obciążenia, co powoli zaciera drugą zasadniczą różnicę w stosunku do sandbagów.

Sandbag treningowy bushido – jak ćwiczyć?

Pierwsza odpowiedź, jaka nasuwa się na tak postawione pytanie, brzmi: zawsze i wszędzie!

Sandbag bushido stanowi atrakcyjną alternatywę w momencie, kiedy cierpi się na brak czasu, np. z powodu obowiązków zawodowych lub najbliższa siłownia znajduje się daleko. Podobną rolę spełnia z powodzeniem worek bułgarski. Oba przyrządy można zabrać ze sobą w podróż i odbyć sesję treningową nawet w pokoju hotelowym czy w ciasnym M1 u znajomego, u którego właśnie przebywa się z wizytą. Warunkiem koniecznym jest jedynie dobrze opanowana kontrola worka i solidne uchwyty, by nie zdemolować mebli bądź telewizora. Ćwiczenia z sandbagiem i z workiem bułgarskim są często zbliżone do siebie. Przykładowo, trzymając worek na karku i wykonując przysiady bądź przysiady z wyskokiem, ćwiczenie wykonuje się identycznie z obydwoma przyrządami. Korzyść, jaką się osiąga trenując z użyciem jednego bądź drugiego worka wynika ze stale zmieniającego się środka ciężkości. Przy intensywnym ćwiczeniu, mięśnie nie mają prawie w ogóle czasu by odpocząć. Taki trening wpływa zdecydowanie na polepszenie kondycji i wzrost wytrzymałości. Dodatkowo, wykonując kolejne powtórzenia w dynamiczny sposób, zwiększa się tzw. „siłę eksplozywną”, niezwykle przydatną w sportach walki. Jeżeli dopiero zaczyna się tego typu trening, warto zadbać o solidną rozgrzewkę i rozciągnięcie mięśni po treningu, w czym pomoże np. foam roller. Inną zaletą treningów z workami jest rozwój i wzmocnienie mięśni odpowiedzialnych za zachowanie prawidłowej postawy ciała.

Prezentujemy trening funkcjonalny z wykorzystaniem worka bułgarskiego Bushido

Ćwiczenia z sandbagiem – dobór wagi

Przed przystąpieniem do ćwiczeń należy odpowiednio dociążyć worek. Najlepiej rozpocząć ćwiczenia na małym obciążeniu, stopniowo je powiększając, jeśli żadne z powtórzeń nie sprawia większego problemu. Dostępne są tabele określające ciężar worka polecany osobom o określonej wadze, np. osoba ważąca 70-85 kg powinna ćwiczyć z workiem mającym 8-10 kg. Są to informacje czysto teoretyczne, bowiem każdy dopasowuje obciążenie do swoich własnych potrzeb, opierając się między innymi o poziom wcześniejszego wytrenowania.

Na koniec warto wspomnieć o tym, że sandbag bushido można bez problemu zabrać ze sobą na podwórko i cieszyć się treningiem na świeżym powietrzu w letnie dni. Stoi to w całkowitej sprzeczności w treningu na przyrządach w zatłoczonej, często nie do końca wywietrzonej siłowni.

Poniżej można obejrzeć krótką prezentacje sandbaga bushido.

Ofertę worków bułgarskich oraz sandbagów marki Bushido znajdą Państwo pod linkiem : TUTAJ

 

 

Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!