Jesteś tutaj
CrossFit a budowanie masy mięśniowej CrossFit Trening siłowy 

CrossFit a budowanie masy mięśniowej

Wzrost zainteresowania CrossFitem sprawił, że coraz więcej tematów na forach internetowych dotyczy tej wyjątkowej metody treningowej oraz jej faktycznego wpływu na ciało człowieka. Popularność CrossFitu w Polsce zaczęła rosnąc stosunkowo niedawno, ale już zdążyło wokół tych treningów narosnąć wiele mitów. Jednym z najczęściej pojawiających się na forach pytań, jest to, które dotyczy porównania efektywności CrossFit w porównaniu do klasycznego treningu siłowego. Czy trenując CF można skutecznie budować masę mięśniową?

 

CrossFit kontra trening siłowy

Na początek należałoby zastanowić się, czy należy w ogóle porównywać te dwie metody ćwiczeń? CrossFit to ćwiczenia ogólnorozwojowe, które nastawione są na budowanie dobrej kondycji całego organizmu, podczas gdy kulturystyka zarezerwowana jest dla osób marzących o potężnych mięśniach i ogromnej sile. Można zatem powiedzieć, że wystarczy określić swój cel i wybrać po prostu ćwiczenia, które sprawią, że osiągniemy konkretny efekt. Co jednak, w przypadku osób, które chciałyby zadbać o całe ciało, ale marzą jednocześnie o wielkich bicepsach – czy w ich wypadku CrossFit to dobre rozwiązanie?

Trening siłowy skupia się na masie mięśniowej – wielu adeptów siłowni uznaje, że jedynym liczącym się parametrem jest obwód bicepsa czy szerokość klatki piersiowej. Warto jednak pamiętać, że nagły rozrost mięśni odbija się mniejszą mobilnością i elastycznością ciała. Jest to jedna z głównych przyczyn kontuzji, wynikających z niedostatecznego rozciągnięcia. CrossFit może być zatem doskonałym uzupełnieniem klasycznego treningu siłowego, pomagając w zachowaniu równowagi pomiędzy masą mięśniową a zwinnością czy elastycznością. Czy jednak można zastąpić siłownię CrossFitem?

 

crossfit
Ofertę sprzętu do CrossFitu można znaleźć pod linkiem: CROSSFIT

Crossfit = kulturystyka?

Z pewnością nie można postawić znaku równości pomiędzy treningami CrossFit a ćwiczeniami siłowymi. Wprowadzając do swoich ćwiczeń CF dużo elementów siłowych można oczywiście pracować nad masą mięśniową, ale efekty w postaci jej przyrostu będą znacznie wolniejsze, niż w przypadku regularnego korzystania z siłowni. Jednak warto zastanowić się czy szybki rozrost mięśni jest ważniejszy od ogólnej kondycji organizmu. CrossFit jest treningiem ogólnorozwojowym i jest doskonałą propozycją dla osób, które np. ćwiczą sporty walki. W boksie, kickboxingu czy innych dyscyplinach uprawianych na ringu masa mięśni to nie wszystko – elastyczność, zwinność i równowaga mają również ogromne, wręcz fundamentalne znacznie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby łączyć trening siłowy z CrossFitem zyskując lepszą kontrolę nad ciałem i poprawiając wydolność płuc oraz serca.

Trudno powiedzieć, że CrossFit może zastąpić trening siłowy – można zatem z całą pewnością stwierdzić, że połączenie tych metod przynosi bardzo dobre efekty. Jedyną grupą, która nie zyska nic na trenowaniu CrossFit są osoby, których jedynym celem jest maksymalne zwiększenie masy mięśniowej. Jeżeli sprawność fizyczna, mobilność i równowaga nie mają znaczenia – wtedy faktycznie można całkowicie skupić się na podnoszeniu ciężarów.

 

Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!