Jesteś tutaj
Wady i zalety treningu crossfit CrossFit 

Wady i zalety treningu crossfit

Trening Crossfit – najważniejsze wady i zalety

Trening crossfit opracowany został w Stanach Zjednoczonych z myślą o policjantach, a następnie zastosowano go również w oddziałach marines, żołnierzy i strażaków. Jest to intensywny program, zakładający ćwiczenie bez przerwy, którego celem jest wzrost siły i masy mięśni oraz poprawienie odporności krążeniowej i oddechowej, a także szeregu innych cech. Wymienia się wśród nich rozciągliwość, wytrzymałość, szybkość, równowagę czy precyzję. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że to co z łatwością przychodzi amerykańskim mundurowym, może stanowić duże wyzwanie dla przeciętnego Kowalskiego. Przed rozpoczęciem treningu należy zastanowić się nad swoimi potrzebami i postawić sobie cele, jakie chce się osiągnąć. Dobrze jest również dobrać program lub wybrać taki klub sportowy, który uwzględni położenie w jakim się aktualnie znajdujemy. Pamiętać należy o tym, że zbyt forsowny trening w każdej sytuacji niesie za sobą ryzyko kontuzji i przetrenowania, a wówczas będzie można odłożyć nowo zakupione buty sportowe na kołek oraz zapomnieć o tym jak ciekawym przyrządem są np. liny treningowe.

Crossfit dla niektórych będzie błogosławieństwem, dla innych może się okazać przekleństwem. Wszystko zależy od tego, z jaką intensywnością rozpocznie się trening i jakie postępy chce się osiągnąć.

Crossfit z pewnością sprawia wiele satysfakcji i daje dużo korzyści przy stosunkowo niewielkich kosztach. Wykorzystuje on niemal wszystkie mięśnie, zwiększając ich siłę i masę, choć jeden trening trwa z reguły do 30 minut. Dodatkowo, jeżeli odbywa się zajęcia w grupie i pod okiem trenera, za każdym razem opracowany zostaje inny zestaw ćwiczeń, a grupa może się nawzajem motywować. Tego typu trening wzmacnia wytrzymałość organizmu i poprawia ogólną kondycję fizyczną w krótkim czasie. Można w nim wykorzystać ciekawe przyrządy, jak np. liny crossfit czy hantle kettlebell. Pozwala to nie nudzić się ćwiczeniami, na co niejednokrotnie skarżą się osoby trenujące „tradycyjnie” na siłowni. Ci spośród nich, którzy obdarzeni są mniejszą motywacją, szybciej porzucają treningi. Być może nie robiliby tego, gdyby zdecydowali się na crossfit.

Trening z odważnikami Kettlebell --> Oferta Crossfit
Trening z odważnikami Kettlebell –> Sprzęt Crossfit

Crossfit – wady i zalety

Podsumowując, do największych zalet treningu Crossfit należą:

trening z linami Power Rope
trening z linami Power Rope
  • krótki czas pojedynczej sesji
  • wiele możliwych kombinacji ćwiczeń, co czyni trening ciekawym i niweluje ryzyko, że organizm przyzwyczai się do określonych czynności
  • wykorzystywanie różnych przyrządy jak np. drążek czy power ropes
  • dostęp do wielu materiałów video i tekstowych w Internecie, dotyczących tematyki crossfit
  • możliwość trenowania ponosząc niewielkie koszty (dotyczy treningu w domu)
  • umożliwia wzmacnianie mięśni i stawów
  • poprawia szybkość, koordynacje oraz sprawność ciała

Wady crossfitu:

  • podwyższone ryzyko kontuzji (podobnie jak przy każdym intensywnym programie ćwiczeń) bądź odnowienia starych kontuzji
  • duża presja otoczenia (w treningu grupowym, pochodząca od trenera i współtrenujących)
  • wysoka cena (dotyczy niektórych lokali)

Jak widać, to co może być zaletą, bywa także wadą. Dotyczy to kosztów, jakie należy ponieść trenując crossfit. Trening w renomowanym klubie może być relatywnie drogi, natomiast samodzielne ćwiczenie w domu nie jest polecane osobom początkującym. Zajęcia grupowe, w zależności od tego jakie będą podczas nich panowały nastroje, mogą uskrzydlać i dodawać motywacji albo wywierać niezdrową presję. Warto wówczas nie poddawać się i nie rezygnować z treningów, tylko zmienić grupę.

 

Serie cross treningów w wykonaniu AKADEMII DBX BUSHIDO można sledzić na kanale YT : TUTAJ

Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!