Warning: Use of undefined constant _google_analytics_adder - assumed '_google_analytics_adder' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/inforbox/ftp/akademia/wp-content/plugins/google-analytics-adder/settings.php on line 116
Jak stracić tłuszcz w okolicy brzucha – porady specjalistów - DBX Sport
Jesteś tutaj
Jak stracić tłuszcz w okolicy brzucha – porady specjalistów Dieta Trening siłowy 

Jak stracić tłuszcz w okolicy brzucha – porady specjalistów

Jak pozbyć się tłuszczu na brzuchu?

Większość z nas chciałaby zrzucić nieco zbędnych kilogramów i pozbyć się nadmiaru tłuszczu z okolic brzucha – jeżeli zrozumiemy sposób, w jaki nasze ciało spala tłuszcz, o wiele łatwiej będzie nam opracować program, który przyniesie spodziewane efekty. 

Setki lub nawet tysiące brzuszków nie pomogą nam uzyskać płaskiego, ładnie wyrzeźbionego brzucha, chyba że ilość tłuszczu w naszym ciele jest relatywnie niewielka. Bardzo trudno jest spalić kalorie wyłącznie z określonego obszaru ciała – konieczna jest ogólna redukcja masy ciała.

Aby było to możliwe, musimy połączyć ze sobą trening kardio, wytrzymałościowy oraz odpowiednią dietę (obejmującą znaczne ilości warzyw, owoców,  produktów pełnoziarnistych, białkowych oraz zawierających korzystne tłuszcze). Nie potrzebujemy specjalnych mieszanek czy suplementów, wystarczy że będziemy regularnie ćwiczyć i właściwie się odżywiać.

 

Poniżej znajduje się jeden z zalecanych przez nas treningów, który z cała pewnością pomoże szybciej pozbyć się tłuszczu z okolic brzucha:

Trening HIIT (Trening Interwałowy o Wysokiej Intensywności) uprawiany 2 do 3 razy dziennie (nie więcej niż 4, jako że ciało musi się po tego typu wysiłku odpowiednio zregenerować)

Trening kardio o niskiej intensywności w pozostałe dni tygodnia, za wyjątkiem 1-2 dni, które przeznaczyć należy na regenerację

Trening wytrzymałościowy górnych i dolnych partii 2 razy w tygodniu lub 2-3 sesje wytrzymałościowe tygodniowo

 

W niniejszym artykule pragniemy także zająć się kwestią tak zwanego sześciopaka, który w ostatnich czasach stał się dla wielu miłośników wysiłku fizycznego wyznacznikiem zadowalającej formy. Przyjęło się, że jeżeli nie legitymujemy się odpowiednio niskim poziomem tkanki tłuszczowej i/lub nie mamy doskonale wykształconych mięśni brzucha, nie możemy uznawać się za osoby wysportowane. Jest to jednakże pogląd wyidealizowany, jako że w rzeczywistości odrobina tłuszczu, nawet w okolicach brzucha – jest normalna i zdrowa.

Wyrobienie sobie sześciopaka wymaga maksymalnego ograniczenia masy tłuszczowej ciała – dla niektórych poziom ten może być tak niski, że organizm zacznie funkcjonować nieprawidłowo. Niektórym wypracowanie mięśni brzucha przychodzi bez najmniejszego trudu, co autentycznie podziwiamy. Niemniej jednak, nie pochwalamy zachwycania się upiększanymi zdjęciami wypracowanych mięśni brzucha, jaki znajdziemy w magazynach, a następnie stawianie sobie za cel osiągnięcie sylwetki, która nie ma nic wspólnego ze zdrowym lub silnym ciałem.

Wiele osób, które widzimy na okładkach magazynu głodzi się przez tygodnie lub miesiące, a ich kondycja jest tak niska, że nie byliby w stanie przebiec o własnych siłach dystansu pół kilometra lub podnieść odważnika o wadze 10 kilogramów. Niektórzy z nich celowo odwadniają się, aby wyglądać możliwie najszczuplej podczas sesji zdjęciowych czy pokazów. Pamiętajmy, że te „ideały piękna” promowane w obecnych magazynach trudno jest osiągnąć, a jeszcze trudniej utrzymać. Stawiajmy sobie cele, które będą zarówno mniej szkodliwe dla naszego organizmu jak i bardziej satysfakcjonujące.

Uważamy, że warto podejmować wszelkie możliwe wysiłki, aby poprawić swój stan zdrowia i czuć się lepiej we własnym ciele, jednakże nie powinniśmy naszych oczekiwań opierać na wyglądzie zawodowych sportowców. Nie chodzi o to jak chcemy wyglądać, a raczej – co nasze ciało jest w stanie wypracować.

No votes yet.
Please wait...

Powiązane posty

Zostaw komentarz

Polub naszą stronę na Facebooku – znajdziesz tam Szkolenia, Ciekawostki, Konkursy i Rabaty na sprzęt!